مقام والای حضرت فاطمه س
نمونه ای از بیان فضیلت و مقام والای حضرت فاطمه سلام الله علیها از زبان عالم اهل تسنن

 

ایمان در گرو محبت فاطمه زهرا(س)

دکتر محمد عبده یمانی می نویسد:

 همانا محبت زهرا- که خداوند از او راضی شود و او و فرزندان و تمام آل بیتش را راضی کند- قضیه ای است اساسی و مساله ای ایمانی. این رسول خدا(ص) است که می فرماید:" در میان شما چیزی گذاشتم که اگر به آن تمسک کنید هرگز بعد از من گمراه نخواهید شد، کتاب خدا و عترتم و این دو از هم جدا نمی شوند تا در کنار حوض کوثر بر من وارد شوند، پس نظر کنید که چگونه حق مرا درباره آنها مراعات خواهید کرد."

انها فاطمه الزهراء، ص ۳۰۲

 

محبت فاطمه زهرا(س) به جهت الگو پذیری

دکتر محمد عبده یمانی همچنان می نویسد:

و این محبت به تنهایی احتیاج به میزان عدل و ظرفیت و مسوولیت به ابعاد این محبت دراد. ما هنگامی که آل بیت رسول خدا(ص) را دوست می داریم حریص می شویم که آنان را الگو و پیشتاز خود نسبت به آنان کنیم و هنگامی که آنان را دوست میداریم باید بفهمیم که در کجای میزان شرع حنیف بایستم.

انها فاطمه الزهراء، ص ۳۰۲و ۳۰۳

 

محبت فاطمه زهرا (س) همراه با اطاعت

محمد عبده درباره محبت حضرت زهرا (س) و اهل بیتش (ع) می نویسد:

و محبت بدون تردید شروع می کند به پیروی  و اقبال بر آنان، زیرا آنان کسانی هستند که در حدیث شریف درباره آنان گفته شده:" آگاه باشید که همانا اهل بیت من در میان شما همانند کشتی نوح در قومش می باشد، هر کس سوار بر ان شود نجات یافته و هر کس از آن تخلف جوید غرق می شود." این خانم جلیل القدر که رسول خدا (ص) درباره او فرمود:" همانا من و تو  و این علی رضی الله عنه که آرمیده و حسن و حسین در روز قیامت در یک مکان هستیم". و هیچ استبعادی در آن نیست، زیرا که آنان عترت پاک اند... .

انها فاطمه الزهراء، ص ۳۰۲

 

 

دسته بندی: