عنوان اثر

سال دفاع

نام و نام خانوادگی طلبه

نام و نام خانوادگی استاد راهنما

نام و نام خانوادگی استاد داور

واژگان کلیدی

جنگ روانی علیه اسلام در عصر معاصر

(ابعاد، اهداف، ابزار

۱۳۹۴

 

 فاطمه احمدی بیغش

خدیجه احمدی بیغش
 

فرزانه نیکو برش
 

جنگ روانی ، اسلام ، ابعاد ، اهداف ، ابزار

 

 

چکیده: 

استکبار جهانی پس از نا امید شدن از جنگ فیزیکی و سخت، و به جهت آنکه قدرت و سیطره خود را در جهان به دلیل نفوذ و گسترش روز افزون اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه وآله و سلم) و انقلاب اسلامی ایران ( به عنوان مصداق اسلام ناب ) ، رو به افول می بیند ، برآن شدند تا به هر طریقی مانع از ادامه وجود، رشد، پیشرفت و بالندگی اسلام و نظام اسلامی و جنگ روانی بر علیه آن گردند. از این رو اکنون حجم توطئه های استکبار و ایادی داخلی آنان روز به روز گسترده تر و پیچیده تر می گردد؛ زیرا هر چه استقلال و پیشرفت و رشد اسلام بیشتر باشد، میزان نفوذ و گستره حامیان و الگوپذیری از آن نیز بیشتر خواهد شد ومنابع صهیونیسم جهانی بیشتر به خطر می افتد.

تخریب اسلام، ناکارآمدی نظام اسلامی و مشروعیت زدایی از نظام اسلامی مبتنی بر محوریت ولایت فقیه در فضای اجتماعی ، هدف اصلی جنگ روانی در عصر معاصر است. دشمنان تلاش می کنند در این جنگ، پشتوانه مردمی نظام اسلامی را از آن گرفته و برای رسیدن به این مقصد ایجاد تغییر در باورها و نگرش های مردم را دنبال می کنند ؛ و در این راه از ابعاد گوناگونی همچون اشاعه فساد، اعتیاد، تجمل گرایی، گرفته تا تحریم اقتصادی، تضعیف نظام اسلامی با اعمال ساست هایی همچون نقض حقوق زنان ، حمایت از تروریسم، ایران هراسی، شیعه هراسی و... بهره می گیرند.

از طرف دیگر از آنجا که جنگ روانی دارای ویژگی نوآوری و به روزشدن است، هر روز جلوه های جدیدی را با بهره گیری از ابزار مدرن، نشان می دهد. لذا برای مقابله با جنگ روانی باید ابعاد واهداف دشمنان در این جبهه را شناسایی و متناسب با هریک، راهبردهایی را تنظیم نمود؛ تا شایسته و به موقع بتوان با دشمن روبه ور شده و با آن مقابله نمود. که  این تحقیق به دنبال حصول این بصیرت می باشد.