ویژه برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور آقای دکتر سیدافقهی، حجت السلام و المسلمین مکی( جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی) و سردار حاج حسین یکتا، در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم ع برگزار گردید.

تلاوت آیات روح بخش قرآن کریم، تحلیل مسائل سیاسی منطقه، بازخوانی خاطرات دفاع مقدس و تبیین معرفت به وظیفه طلبگی از اهم ویژه برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در روز دوشنبه ۳ مهرماه۹۷ بود.

در این برنامه آقای دکتر سید افقهی( تحلیل گر مسائل سیاسی منطقه و کاردار سابق ایران در لبنان) به تبین و تحلیل مسائل سیاسی منزقه پرداختند.

ایشان بحث در ۴ محور اصلی راهبرد آمریکا در منطقه غرب آسیا( خاورمیانه)، جریان سیاسی سلفی و وهابی و گروه های تروریستی، آشنایی با اخوان المسلمین و تبیین جنگ نرم را طی سلسله جلسات و نشست های بعدی ضروری دانستند.

آقای دکتر سید افقهی در جلسه اول از این سلسله مباحث به تبیین راهبرد آمریکا در منطقه غرب آسیا پرداختند.

نمایش نقشه جدید خاورمیانه انتشار یافته توسط پنتاگن و مطرح شدن کردستان حرّه( جدایی طلب از بخش های ایران، عراق، سوریه و ترکیه)، بلوچستان حرّه( جدایی طلب از بخش های ایران، پاکستان و افغانستان) توسط آمریکا در این نقشه ساخته شده از مباحث مطرح شده اولیه در این جلسه بود.

ایشان درادامه به تبیین ۵ راهبرد آمریکا برای کل منطقه خاورمیانه در راستای رسیدن به این نقشه ساختگی پرداختند:

  1. تجزیه کشورهای منطقه براساس دین، مذهب، نژاد و قومیت( سوژه های تجزیه شامل جنگ اسلام و مسیحیت در مصر و...، جنگ شیعی و سنی در عراق و لبنان و ... با تقویت تشیع انگلیسی)
  2. حفظ و استمرار حمایت و اقتدار رژیم صهیونیستی
  3. گسترش هژمون( اقتدار یا سلطه) آمریکا در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا( از طریق استقرار پایگاه نظامی آمریکا در کشورهای منطقه؛ از جمله ۴۸ پایگاه نظامی در کشورهای هم مرز و همجوار ایران و ...)
  4. تسلط آمریکا بر ذخایر و منابع انرژی منطقه
  5. مقابله و سرکوب خیزهش های اسلامی به رهبری جمهوری اسلامی ایران.

در ادامه ی برنامه حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد مکی، جانباز ۷۰ درصدی دفاع مقدس، ضمن بازخوانی خاطرات ۳۰۰۰روزه حضور در میدان های نبرد ۸ سال دفاع مقدس، یادی از خاطرات زندگی پر فراز و نشیب و تأمل برانگیز جانبازان سرافرازی همچون مجید داوودی راسه، هاشم کلهر و ... داشتند که با وجود سختی جانبازی جسمی، همچنان با انرژی و ایمانمی راسخ به زندگی طبیعی خود در اوج شادمانی می پردازند و خود را شرمنده ولی فقیه و امام زمان خویش می دانند.

در ادامه سردار حاج حسین یکتا ضمن تطبیق فرمایشات امام خمینی ره و امام خامنه ای با معادلات و حوادث روز به تبیین شناخت وظایف و مأموریت طلاب خواهر در عرصه کنونی در راستای ساختن خویش و رسالت بسیار سنگین نشر حقایق دین پرداختند.

اقامه نماز جماعت و صرف نهار طلاب در کنار اساتید، مدیریت و کادر مدرسه پایان بخش این ویژه برنامه بود.